czwartek, 16 kwietnia 2015

Drugi etap diagnozy przedszkolnej

Jest kwiecień i trwa drugi etap diagnozy przedszkolnejPozostało nam jeszcze parę zadań do wykonania z zakresu rozwoju fizycznego, umysowego oraz społeczno-emocjonalnego. 

W zakresie rozwoju fizycznego nadal najwięcej problemu sprawiało nam skakanie przez skakankę. Jednak na kwietniowej próbie skakania około połowie grupy udało się, może mało płynnie, ale powoli skakać na skakance. Teraz też znacznie lepiej wyszło nam wydzieranie określonego kształtu z papieru, w tym wypadku kwiatka.
Najwięcej zadań było do wykonania w zakresie rozwoju umysłowego:
- układanie puzzli,
- rysowanie szlaczków, rysowanie po śladach, 
- odwzorowywanie kształtów, 
- liczenie zdań, dzielenie na sylaby i na głoski, 
- wyjaśnianie znaczenia podanych słów, 
- opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej, 
- wskazywanie i nazywanie części ciała, 
- opowiadanie z użyciem słów określających położenie (na, pod, nad, między, w, po lewej, po prawej), 
- wymienianie nazw dni tygodnia, miesięcy i pór roku, 
- liczenie, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, 
- zapamiętywanie krótkiich tekstów i ich powtarzanie, 
- powtarzanie szeregu ruchów.
Rozwój społeczno-emocjonalny objął stosunek dziecka do norm, reagowanie na polecenia dorosłych, relacje z rówieśnikami i dorosłymi, kontrolowanie swoich emocji, sposób reagowania na napotkane trudności, samoobsługa (w której najwięcej problemów nadal mamy z wiązaniem sznurowadeł) oraz utrzymywanie porządku, organizowanie sobie czasu wolnego, a także przewidywanie skutków swojego zachowania.

Na podstawie zadań z diagnozy i obserwacji dzieci podczas pobytu w przedszkolu każde dziecko otrzyma Informację o gotowości szkolnej  dziecka do podjęcia nauki szkolnej.








A to już efekty naszej zabawy swobodnej po skończonej "pracy", którymi to niektórzy chcieli się pochwalić zaglądającym na naszego bloga :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz